Browar Pilsweizer (dawniej Browar Grybów) wprowadza na rynek pierwsze w Polsce piwo o posmaku cukru trzcinowego. Piwo Pilsweizer Trzcinowe kierowane jest do młodych miejskich konsumentów, znudzonych „zwykłymi piwami” zapełniającymi sklepowe półki, w tym do kobiet poszukujących dla siebie ciekawych alternatyw na rynku tego złocistego trunku. Piwo sprzedawane jest w nietypowej, przezroczystej butelce o pojemności 0,5 l. Cena detaliczna to ok. 5 zł.
Jest to pierwsze w Polsce piwo o takim smaku, oparte na oryginalnej recepturze Browaru Pilsweizer. „Pomysł na takie piwo powstał w wyniku wnikliwego studiowania starych receptur czeskich i polskich browarników z lat 30-tych, którzy dodawali do piwa cukier naturalnie kojarzący się od zawsze z tym złocistym trunkiem. Naturalny syrop z cukru trzcinowego sprawia, że piwo nabiera ciekawego posmaku, jak również lekko ciemniejszego koloru” – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu oraz Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.
Wprowadzając na rynek nowe piwo Browar Pilsweizer chce trafić w gusta konsumentów lubiących eksperymentować – przede wszystkim młodych mieszkańców miast znudzonych wszechobecnymi „zwykłymi lagerami” i poszukujących nietypowych smaków. Ze względu na delikatny słodki posmak jedną z głównych grup docelowych Pilsweizera Trzcinowego są kobiety ceniące eleganckie nienachalne smaki, którymi można delektować się podczas wspólnych spotkań w gronie znajomych.
Pilsweizer Trzcinowe to piwo jasne, niefiltrowane (a więc lekko mętne) z dodatkiem naturalnego cukru z trzciny. Bazą dla tego piwa jest klasyczne piwo jasne pełne o zawartości ekstraktu 10%. Dodano do niego naturalny cukier trzcinowy (2 proc.). Charakteryzuje się bursztynowym kolorem. W smaku dominuje bardzo delikatnie właśnie cukier trzcinowy, który jednak nie przytłacza delikatnej „piwnej goryczki”. Zawartość alkoholu to 4,5 proc.
W ostatnich miesiącach Browar Pilsweizer przeprowadził całościowy rebranding, na który złożyły się m.in. opracowanie nowego całościowego systemu identyfikacji wizualnej browaru, nowych logotypów zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej PILSWEIZER oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.
Piwa Pilsweizer można kupić w sieciach Real, Kaufland i Alma.
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser. W roku 2009 r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweiser jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).